Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Il giro del mondo in 80 giorni
Categoria
Scultura
Data
2010
>
Il celebre romanzo è stato scomposto in fogli per poi essere ricomposto sotto forma di origami. Questo perché quando leggiamo e come se ci imbarcassimo su una barca di carta, senza tuttavia mai andarcene. La barca, che nell'immaginario collettivo è legata al viaggio, rappresenta la possibilità di allontanarci con la mente e la spensieratezza dell’età infantile. L'origami è una tecnica raffinatissima giapponese per creare sculture con la carta. Sculture che sono anche il gioco più economico al mondo.
/
The famous novel by Jules Verne has been split into individual sheets, and subsequently reassembled in the shape of an origami.
This is because when we read, it is as if we embark on a paper boat, without actually going anywhere. The boat, which in the collective imagination is related to the journey, represents the possibility to get away through mind-travelling and the thoughtlessness of childhood. Origami is a refined Japanese technique for creating sculptures with paper. Sculptures that are also the cheapest game in the world.





